lørdag den 10. december 2016

I Feel Restless

I know, I know, det har stået stille her på bloggen længe, hvem viste 2.G skulle være så Freaking hårdt? Men det skal laves om på nu! Jeg er nemlig mentalt gået på juleferie, og der er ikke mere end halvanden uge tilbage til ferien begynder. Er jeg den eneste der ikke er i julestemning, as usual? Jeg har virkelig set frem til den her ferie længe. 2.G har indtilvide virkelig stået på mange afleveringer, lange skoledage og en helt masse lektier... Men that's school. Lige nu ligger jeg i min seng, hvor jeg prøver at komme i jule stemning, julemusikken er tænd på fuld skrue, og julesokkerne er på. Denne her weekend står på hygge med hele familien, vi skal nemlig i spa i morgen! Skal jeg være ærlig, så glæder jeg mig bare til at slappe fuldstændig af, det har jeg ikke gjort længe. Jeg har arbejdet hver weekenden lige siden sommerferien sluttede, og der er bare run på, hvis jeg ikke har arbejdet har jeg skrevet utallige opgaver, for at være ærlig tror jeg, jeg har skrevet over 30 opgaver de sidste par måneder, min hjerne er helt ristet. Jeg er dog kommet ind i en rutine, så nu når jeg ingen opgaver har at skrive, så bliver jeg, som overskriften siger "I FEEL RESTLESS!" Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, jeg er 100% indstillet på at jeg skal skrive opgaver, nu når jeg ikke kal arbejde og har weekend, det føles bare helt underligt ikke at have noget formål "overdrivelse fremme forståelse".

De sidste par måneder dog ikke kun stået på skole, jeg har også været ude og rejse nogle gange. I september var jeg i Barcelona på en forlængede weekend med min mor. Min mor rejste der ned torsdag morgen, og jeg fløj selv der ned torsdag eftermiddag. Der er intet som at være i lufthavnen, det er næsten magisk. Folk fra hele verden gå rund i terminalen, og stemning er bare fantastisk. Jeg tror aldrig jeg har set en sur mine i lufthavnen. Jeg kom selvfølgelig i god tid, så jeg havde tid til at gå og kigge lidt, købe de sædvanlige blade, cremer og gode snacks til flyveturen. Barcelona er en helt fantastisk by, alle mennsker er så galde og vedkommende. Vi boede på et helt fantastisk hotel, men en dejlig udsigt. Det mest fantastiske ved Barcelona er, at byen har alt fra storby, shoppinggader, til kunst, til en helt fantastisk strand. I will be back. Maden i Barcelona er også bare fantastisk, elle de gode tapas steder, og de har de mest fantastiske vine, i must say!




Udover min tur til Barcelona, var jeg i efterårsferien i Rom, også en helt fantastisk by. Rom er så smuk, og unik. Der er så meget kunst og historie over hele byen. Jeg var afsted med min forældre, min søster og hendes kærste og jeg havde min veninde med. Vi var afsted i en lidt over en uge, og vi oplevede alt fra en guidet tur rundt i byen på segway, til det helt utrolige byliv om natten. Det var en sådan en dejlig tur, og vejet var bare med os. Tænk at kunne gå i nederdel midt i oktober?! Alt i alt var den rejse også bare fantastisk. Endnu en dejlig by, endnu en dejlig rejse.



Der kommer til at ske så meget nyt her i det nye år, jeg begynder på kørekort til februar, jeg bliver 18, jeg skal på studie tur, jeg skal starte i 3.g. Alle de her ting virker så surrealistisk, alle de her ting virkede så langt væk, og nu sker det lige om lidt. Så pas på der ude, jeg skal snart styre trafikken. Men husk en ting, hyg jer, hav en god jul, og et fantastisk nyt år. Forhåbenligt ses vi før året er omme, jeg skal nok tage mig sammen og skrive noget mere, nu har jeg trods alt ikke flere afleveringer det her år.



- Sofie's Choice




Ingen kommentarer:

Send en kommentar